• bannerHome.jpg
טיפים ומאמרים

מגבים לרכב

החורף בפתח
 
מגבים לרכב – איכות שווה בטיחות
 
ישנם נהגים אשר נוטים לזלזל בחשיבותם של המגבים, ומשתכנעים להחליפם רק כאשר הם מאבדים את יכולת הביצוע כמעט לחלוטין, עד כדי אחוזי ראות נמוכים ביותר. התייחסות זו למגבי הרכב, הינה חסרת אחריות לחלוטין, שהרי, זהו אמצעי בטיחותי ממדרגה ראשונה בכל ימות השנה ובפרט בימי החורף.
עונת החורף, מביאה עימה תנאי נהיגה שונים המחייבים התמודדות עם סכנות ומגבלות אשר מקשות על הנהג ומחייבות שליטה, ערנות וריכוז גבוהים משמעותית מאשר בדר"כ.
שמיים קודרים, ערפילים, גשמים בעוצמות שונות ושלוליות מים, מגבילים את הראות של הנהג, מקשים על יכולתו לאמוד נכון מרחקים, לזהות מכשולים, מהמורות או הפתעות בלתי צפויות בדרך.
לכל אלה, מתווספים רעשי רקע המאפיינים את עונת החורף כגון רוחות מנשבות, תיפוף הגשם על גוף המכונית אשר מפריעים לכושר הריכוז, לצד סכנות החלקה וסחף.
בנסיבות מורכבות אלה, יש לעשות כל שביכולתנו כדי לצמצם את גורמי הסיכון ולהגביר ככל שניתן את רמת הבטיחות בנהיגה.  
לראות ישנו תפקיד חשוב במיוחד וראות מוגבלת, בנוסף לתנאים האובייקטיביים שהזכרתי לעיל, הופכת את הסיכון לגדול פי כמה ומגבירה את המתח בו נתון הנהג אשר אגב, מגביר את עייפותו של הנהג ופוגע בכושר הנהיגה.
מגבים תקינים ואיכותיים אשר מספקים כושר ניגוב מושלם, משפרים משמעותית את הראות, מגבירים את תחושת הביטחון, מפיגים מתח  ומגבירים את כושר הנהיגה בתנאים המוגבלים ממילא.
מגבים שאינם תקינים, עלולים לעוות את הראות, להשאיר סימני ניגוב על השמשה, ליצור פסים ונטיפי מים ובוץ, להגביר את רעשי הרקע ובעקבות כל אלה, להחמיר את תנאי הנהיגה הקשים ממילא.
 
מסקנה מתחייבת:
 
מגבים הינם אמצעי בטיחותי לא פחות חשוב מצמיג תקין!!!
 
במה נמדדת איכות המגב?
•    להב הגומי – ישנם מגבים אשר הלהב עשוי מגומי באיכות ירודה ובכך נפגעים תפקודי המגב בכל המדדים לרבות, אורך חיי המוצר. מגבי האיכות, עשויים שילוב של גומי וסיליקון.
•    כושר היצמדות – מבנה המגב חייב שיתאים את עצמו לקימורי השמשה במהלך כל טווח תנועתו על גבי שמשת הרכב, באופן מושלם.
 
      יש להקפיד על אורך המגב כפי שהוכתב  ע"י היצרן ולוודא שאיכות ההצמדה לשמשה הינה מושלמת.
 
•    מבנה אירו דינאמי – מבנה גוף המגב, צריך שיהיה אירו דינאמי כדי לשפר את יכולת ההיצמדות להפחית רעשי רקע.
 
המחיר:
 
ישנם בשוק מגבים ברמות שונות ובאיכויות שונות, כמובן גם במחירים שונים בהתאם לאיכות.
מחירי המגבים אשר עונים על כל מדדי האיכות, נעים בין  50 ₪  ל-100 ₪ לזוג, כלומר, 15-20 אגורות ליום.   זהו אחד מן הרכיבים שעליהם ניתן לומר:
 
איכות = בטיחות.
 
מי מאיתנו, אינו מוכן "לרכוש" את בטיחותו ובטיחות משפחתו בסכום כה זעום?
 
חומר למחשבה
 
נכתב ע"י גיורא בן יוסף – משנה למנכ"ל גלאור,
יבואנית מגבי אמריקן איגל "DYNAMIC"
 
נ.ב
אל נא תחשבו שמאמר זה נכתב ממניעים נטולי אינטרס מסחרי.          
אנו בהחלט אינטרסנטים, אנו מתפרנסים בין השאר, ממכירת מגבי איכות, אך בחירתנו למכור מגבים אלה, הינה מתוך השיקולים והטיעונים אשר הועלו בכתבה.
 
חורף נעים ובטוח